Veel gestelde vragen


Hoe kan ik bij jullie bestellen?

Bestellen is bij ons eenvoudig. Het vinden van producten is ook makkelijk. Bovenaan in de winkel zie je altijd een balk met verschillende categorieën aangeduid. Ga je op een categorie staan met je muis, komt er een pop-up scherm tevoorschijn met extra productcategorieën waar je je gewenste producten in kunt vinden.

Ben je eenmaal in een productcategorie, bijvoorbeeld Dames > Jurken, kun je in de box aan de linkerkant filters gebruiken om het zoeken makkelijker te maken. Doormiddel van de opties; maat, kleur, prijs, stijl en periode. Door de filter periode kun je makkelijker kleding vinden die bij een bepaalde tijdsperiode hoort, zoals een jurk uit de 50’s.

Heb je eenmaal een product gevonden dat je wilt bestellen, selecteer dan de gewenste maat, en klik op de knop ‘voeg toe aan winkelmand’. Heb je hulp nodig bij het bepalen van de juiste maat? Bij elke product is een maattabel bijgesloten zodat je heel makkelijk kunt bepalen welke maat jou ook werkelijk past!

Ben je klaar met bestellen, ga je naar ‘mijn winkelmandje’ en rond je de bestelling af.  Je vult je gegevens in en kiest voor een betaaloptie naar wens. Zodra de bestelling succesvol is betaald, ontvang je automatisch een bevestigingsemail in je inbox! 

Moet ik een account aanmaken om bij jullie te bestellen?

Nee hoor, een account aanmaken is absoluut niet verplicht. Maar heeft wel zijn voordelen! Met een account kun je je bestelhistorie bekijken, een wishlist (wensenlijst) aanmaken en hoef je niet elke keer weer je gegevens in te vullen bij een volgende bestelling. 

Wat is de status van mijn bestelling?

Na het plaatsen en betalen van je bestelling, krijg je bijna direct een bevestiging in je inbox!

Als je bestelling is ingepakt, krijg je via e-mail een update wanneer het pakket wordt afgegeven aan PostNL en een mail met track en trace code. Zodra je bestelling is afgegeven aan onze bezorger, wordt deze track & trace code volgbaar. Dan kun je via PostNL bekijken waar je pakketje zich bevind en wanneer het wordt afgeleverd! Voor brievenbuspost kunnen we geen track&trace leveren, maar je krijgt natuurlijk een update wanneer je bestelling is afgegeven aan PostNL. Vaak duurt het dan 1 á 2 dagen voordat het bij je bezorgt wordt (ma-zat). Heb je geen mails ontvangen? Mail ons dan gerust!

Kan ik mijn bestelling ook annuleren?

Je kan je bestelling annuleren totdat het verzonden is. Dit is vaak uiterlijk de werkdag nadat je de bestelling hebt geplaatst of op dezelfde werkdag als je voor 16:00 hebt besteld, meld dit snel via info@lookslikevintage.nl wanneer je je bedacht hebt. Het volledige bedrag zullen wij dan binnen 14 dagen terugstorten op je bankrekening of creditcard. 

Het artikel/mijn maat wat ik wil is niet op voorraad, wat nu?

Het kan voorkomen dat een artikel of maat niet meer op voorraad is. Dit wordt duidelijk aangeduid op de product pagina van een artikel. Als je op de maat klikt welke niet meer op voorraad is, kun je je inschrijven om een notificatie te krijgen wanneer deze weer beschikbaar is. Wij kunnen helaas niet met zekerheid zeggen wanneer een artikel of maat weer geleverd wordt, omdat we samenwerken met kleine leveranciers en merken. En dus vaak een beperkt aantal per artikel en maat op voorraad hebben!

Het kan voorkomen dat bepaalde artikelen niet meer terug komen in het assortiment, dit laten we je weten in de productbeschrijving. Je kan ons ook altijd mailen op info@lookslikevintage.nl met vragen over de voorraad en wanneer iets weer op voorraad komt. 

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Looks Like Vintage heeft verschillende nationale en internationale betaalmogelijkheden:

·         Ideal

·         Paypal (Mastercard en Visa)

·         Overboeking*

·         Bancontant/Mistercash (voor Belgische klanten)

·         DIRECTebanking/Sofortbanking (voor Duitse klanten)

Wij werken samen met de payment providor Sisow, zo waarborgen we een veilige verbinding en betalingsverkeer tussen de klant en Looks Like Vintage! 

* Bij de keuze voor een overboeking ontvang je na de bevestiging van je bestelling ook de betalingsinformatie van onze betalingsprovider Sisow. Voor overboeking geldt dat de producten pas worden verstuurd wanneer de betaling is ontvangen, dit duurt doorgaans enkele werkdagen. Wil je de producten z.s.m binnen hebben, kies dan voor betaling via Ideal/Paypal/Bancontant/Mistercash/Direct ebanking/sofortbanking. Overboeking bestellingen die na 7 dagen niet zijn betaald zullen worden geanulleerd. 

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, alle vermelde prijzen op Looks Like Vintage zijn inclusief 21% btw.

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Ja hoor! Wij kunnen bijna wereldwijd onze pakketjes verzenden, dit gebeurt altijd verzekerd, en afhangende van het bezorgland, ook met een track&trace code. Let wel op, eventuele douanekosten en invoerrechten zijn voor rekening van de klant. Voor België, Duitsland en Luxemburg is verzending gratis ongeacht het bestedingsbedrag. 

Wat zijn de verzendkosten?

Wij verzenden gratis in Nederland ongeacht het aankoopbedrag. Ook verzenden wij gratis naar België, Duitsland en Luxemburg! Voor andere landen gelden verschillende tarieven. Voor een overzicht van alle verzendkosten kun je kijken op de Bestellen, Betalen en Verzenden informatie pagina; https://lookslikevintage.nl/Bestellen-Betalen-Verzenden

Wanneer krijg ik mijn bestelling thuis?

Is je bestelling voor 16:00 betaald met Ideal, Paypal, Bancontact/Mistercash of Direct ebanking/sofortbanking dan wordt het dezelfde werkdag al verstuurd (ma t/m vr). Vanaf dit moment kan het 1 á 2 dagen duren voordat je bestelling thuis wordt bezorgt door PostNL (ma t/m zat). Wij streven om alle bestelling zo snel mogelijk bij de klant te krijgen! Als je pakketje eenmaal is overgegeven aan PostNL krijg je een track&trace code via e-mail zodat je zelf het pakketje kunt volgen! Voor brievenbuspost krijgt je nog een melding via e-mail wanneer het is afgegeven aan PostNL. Heb je geen track&trace code mailtje ontvangen? Laat ons dit dan even weten!

Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik niet thuis ben?

Mocht je op het moment van bezorging niet thuis zijn, probeert de postbode van PostNL het de volgende dag nog een keer. Ben je dan ook niet thuis? Dan levert de postbode het pakketje vaak bij het dichtstbijzijnde PostNL punt af. Je krijgt een afhaalbericht in je brievenbus waar verder alle informatie op staat! Het kan ook zijn dat de postbode het bij één van je buren afgeeft, als dit zo is krijg je hiervan een briefje in de brievenbus bij welk adres je het kan afhalen. 

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen!

Al onze nieuw geleverde producten ondergaan een strenge controle op kwaliteit en gebreken. Helaas kan het voorkomen dat er toch iets mis is met een artikel. Neem zo snel mogelijk contact op via info@lookslikevintage.nl en we zorgen voor een snelle oplossing!

Ik heb een product ontvangen wat ik niet besteld heb!

Neem zo snel mogelijk contact met ons op via info@lookslikevintage.nl en we zorgen voor een snelle oplossing!

Ik mis een product wat ik besteld heb!

Is een artikel onverhoopt niet op voorraad, en je hebt meerdere producten besteld, zullen we je altijd op de hoogte stellen via e-mail. Hebben wij verzuimd een artikel mee te sturen, stuur dan een mail naar info@lookslikevintage , we zorgen dat het artikel zo spoedig mogelijk alsnog geleverd wordt! 

14 dagen zichttermijn, wat houdt dat in?

De dag nadat je bestelling is bezorgd heb je de bestelde producten 14 dagen op zicht, 14 dagen bedenktijd dus. Binnen deze termijn mag je de producten bekijken en/of passen om te kunnen beoordelen of de producten voldoen aan je wensen. Voldoen ze niet aan je wensen, mag je deze (na het melden via ons retourformulier te vinden onder retour/ruilen pagina) zonder opgaaf van reden retour sturen! Nadat het product is aangemeld voor retour/ruilen heb je nogmaals 14 dagen voordat het bij ons binnen moet zijn. De kosten voor retourzending zijn voor de klant.

Controleer bij ontvangst van je bestelling of de artikelen onbeschadigd en compleet geleverd zijn. Is dit niet het geval, meld dit dan zo snel mogelijk aan ons via info@lookslikevintage.nl 

Artikelen die retour worden gezonden moeten:

·         zijn voorzien van alle originele aangehechte labels/kaartjes e.d

·         in de originele onbeschadigde verpakking terug gestuurd worden (indien van toepassing)

·         ongedragen/ongewassen zijn (passen mag natuurlijk) 

·         houdt kleding weg uit rokerige ruimtes, waar eten wordt bereid en bij huisdieren uit de buurt. Kleding die niet meer fris ruikt, kleding onder de dierenharen of hevig geparfumeerd ruiken worden niet geaccepteerd als retour

·         voor schoenen; zonder draagsporen zijn, en in originele doos teruggestuurd worden. De schoenendoos mag niet gebruikt worden als verzenddoos. De schoenendoos wordt gezien als originele verpakking en dient dus onbeschadigd retour te worden gestuurd.

·         voldoende gefrankeerd en stevig/veilig verpakt worden.

Indien niet gehouden aan bovenstaande regels, heeft Looks Like Vintage het recht om een retour niet aan te nemen of de kosten om het product weer verkoopbaar te maken in mindering te brengen. In de zichttermijn mag je met een kledingstuk doen wat je in een fysieke winkel ook doet. Passen, bekijken en beoordelen of alles past naar behoren. Maar het verwijderen van aangehechte kaartje en het buitenshuis dragen is niet toegestaan. Gebreken die gebeuren tijdens het passen dienen ten aller tijden vooraf via de mail gemeld te worden.

Wat moet ik doen als ik een product wil retourneren?

Wil je een product retour sturen? Vul dan eerst het retour & ruilen forumlier in: http://lookslikevintage.nl/Retour-Ruilen. Zorg dat je na het aanmelding het product binnen 14 dagen retour stuurt aan Looks Like Vintage. Geef hier ook bij aan of je één of meerder producten wilt retourneren van je bestelling. Je hoeft niet te wachten op een bevestiging, de artikelen kunnen na aanmelden retour worden gestuurd. De retourkosten zijn voor de klant.

Artikelen die retour worden gezonden moeten:

·         zijn voorzien van alle originele aangehechte labels/kaartjes e.d

·         in de originele onbeschadigde verpakking terug gestuurd worden (indien van toepassing)

·         ongedragen/ongewassen zijn (passen mag natuurlijk) 

·         houdt kleding weg uit rokerige ruimtes, waar eten wordt bereid en bij huisdieren uit de buurt. Kleding die niet meer fris ruikt, kleding onder de dierenharen of hevig geparfumeerd ruiken worden niet geaccepteerd als retour

·         voor schoenen; zonder draagsporen zijn, en in originele doos teruggestuurd worden. De schoenendoos mag niet gebruikt worden als verzenddoos. De schoenendoos wordt gezien als originele verpakking en dient dus onbeschadigd retour te worden gestuurd.

·         voldoende gefrankeerd en stevig/veilig verpakt worden.

Indien niet gehouden aan bovenstaande regels, heeft Looks Like Vintage het recht om een retour niet aan te nemen of de kosten om het product weer verkoopbaar te maken in mindering te brengen. In de zichttermijn mag je met een kledingstuk doen wat je in een fysieke winkel ook doet. Passen, bekijken en beoordelen of alles past naar behoren. Maar het verwijderen van aangehechte kaartje en het buitenshuis dragen is niet toegestaan. Gebreken die gebeuren tijdens het passen dienen ten aller tijden vooraf via de mail gemeld te worden.

De terugbetaling wordt gedaan naar de originele betaalmethode/bankrekeningnummer. Paypal betalingen worden teruggestort via Paypal, betaling geregeld via onze betalingsprovider Sisow worden via Sisow weer terugbetaald.

Kan ik een product ook ruilen?

Ja hoor, dat is geen probleem. Mits het geruild wordt voor hetzelfde product in een andere maat en/of kleur! Ook hier geldt dat je dit binnen 14 dagen dit meldt via het retour & ruilen formulier http://lookslikevintage.nl/Retour-Ruilen. Geef aan voor welke maat/kleur je het geruild wilt hebben, zodat we dit meteen voor je kunnen reserveren! Mocht dit product onverhoopt niet op voorraad zijn laten we je dit zo snel mogelijk weten zodat we een andere oplossing kunnen bedenken. De kosten voor het retourzenden zijn voor rekening van de klant. Het geruilde artikel wordt wel kostenloos naar je opgestuurd. Het geruilde product wordt opgestuurd zodra de originele bestelling door ons is ontvangen! 

Kan ik ook ruilen tegen een ander product?

Helaas niet, je kunt alleen ruilen als je hetzelfde product in een andere maat of kleur wilt. Wil je een ander product, zal je deze moeten bestellen in onze webwinkel. Je originele bestelling kun je gewoon retour sturen zoals hierboven is vermeld! 

Op welke manier stuur ik het product retour?

Bij je originele bestelling zit een informatiepapier over de ins en outs van onze retour procedure. Op dit formulier staat ook aangegeven hoe je het artikel dient te retourneren. Belangrijk is dat het artikel in originele/ongebruikte/onbeschadige staat, goed verpakt met alle originele labels aan ons wordt terug gestuurd. Bij schoenen die zijn besteld kan de originele schoenendoos niet worden gebruik als verzendverpakking.

Moet ik de producten terug sturen in de originele doos?

Je hoeft het product of producten niet in de originele verzenddoos/verzendverpakking terug te sturen, maar dit raden wij wel voor producten die in een kartonnen verzenddoos zijn verzonden! Het product moet wel in de originele verpakking (zakje/papier/schoenendoos etc.) met alle kaartjes/labels er nog aan retour gestuurd worden. Zorg ervoor dat het goed en veilig verpakt is en in originele/onbeschadigde staat retour wordt gestuurd.

Stuur een product retour op de manier zoals wij deze naar je opgestuurd hebben. Als het als brievenbuspost/pakje is toegestuurd mag dit ook zo retour komen, er staat dan bij ontvangst een evenlopje op het verzendlabel. Is je bestelling als pakket opgestuurd, hoort dit vanwege de grootte en/of waarde ook als pakket retour gestuurd te worden. Net zoals wij verantwoordelijk zijn voor verzending van ons naar de klant, is de klant zelf verantwoordelijk voor de terugzending. Daarom adviseren we ten minste als pakket met track & trace de producten retour te sturen.

Is mijn retour/omruil artikel al aangekomen?

Als wij jouw retour/omruil artikel(en) in goede orde hebben ontvangen, ontvang je van ons via e-mail een bevestiging. Heb je hierover verdere vragen, kun je mailen naar info@lookslikevintage.nl

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Nadat je retour in goede orde ontvangen is verwerken wij deze binnen 1 en uiterlijk 3 werkdagen. Bij verwerking zullen we ook meteen het bedrag van de retour gestuurde producten aan je terugstorten via de originele betaalmethode. Heb je via Paypal betaald, wordt het bedrag ook weer via Paypal teruggestort. Bij alle andere betalingsmethoden wordt het geld via onze betalingsprovider Sisow teruggeboekt. Dit gebeurt dus naar de bankrekening waarmee je hebt betaald. Wij kunnen het aankoopbedrag niet terugbetalen aan een andere bankrekening. Direct na verwerking ontvang je nog een statusupdate via onze webshop dat het geld is terugbetaald. Bij Paypal ontvang je het geld direct terug, via Sisow kan het enkele werkdagen duren voordat het geld weer op je rekening staat. Het geld via Sisow wordt ook vanaf de rekening van Sisow teruggestort. Bij vragen kun je altijd contact opnemen via info@lookslikevintage.nl

Maten & Maattabel

Bij Looks Like Vintage begrijpen we dat het niet altijd even makkelijk is om online kleding en schoenen te kopen! Want hoe weet je nou zeker dat die maat L ook daadwerkelijk goed valt bij jou?

Daarom meten wij alle kledingstukken, schoenen en andere artikelen persoonlijk na bij binnenkomst. Dit wordt verwerkt in een matentabel te vinden bij elk product. Zo weet je bijna 100% zeker dat als je iets bestelt, het ook gaat passen! Mocht je nog vragen hebben, kun je ons ook altijd mailen op info@lookslikevintage.nl voor persoonlijk maatadvies. Geef dan wel even je maten door zoals onder uitgelegd!  

Zelf Meten!

Natuurlijk is zo’n matentabel handig, maar dan moet je eerst je eigen maten wel weten. En hoe gaat dat in zijn werk? Meten doe je altijd in je ondergoed/shapewear zodat je de juiste maat meet. Gebruik een soepele lintmeter, en meet aansluitend en niet te los/te strak op. Meet niet over je kleding heen, dit kan 1 á 2 maten verschil geven! 

Wat moet ik meten?

Voor de kleding meet je over het algemeen de borst-, de taille- en heupomtrek.

Eventueel meten we ook de totale lengte van een kledingstuk. Bij broeken wordt de kruislengte ook nagemeten. Dit is de lengte aan de binnenkant van een broek van kruis tot broekspijp.

Meten Dames



1 = Bovenwijdte
2= Taille wijdte
3 = heupwijdte

Meten Heren



1 = Halswijdte
2 = Bovenwijdte
3 = Taille wijdte
4 = heupwijdte

Hoe meet ik mijn schoenmaat?

Bij schoenen meten wij de lengte van het binnenzooltje op, dit is van teen tot hak, en geeft een redelijke indicatie of een schoen zal passen ja of nee.

Zet je voet plat op een stuk papier op de grond en ga rechtop staan. Vraag iemand om aan de uiteinden van de voorkant (grote teen) en achterkant (hiel) een streepje te zetten. Meet vervolgens op het papier de afstand. Je kunt eventueel ook een goed passende schoen nemen (die overeenkomt met het soort schoen wat je wilt bestellen), en aan de binnenkant meten van teen tot hak. Dit is iets minder betrouwbaar maar geeft wel een goede indicatie.

       

Damesmaten

Voetlengte cm

Maat NL

Maat USA

Maat UK

22,5

36

4

3,5

22,9

36,5

4,5

4

23,4

37

5

4,5

23,8

37,5

5,5

5

24,3

38

6

5,5

24,6

38,5

6,5

6

25,1

39

7

6,5

25,4

39,5

7,5

7

25,8

40

8

7,5

26,5

40,5

8,5

8

Herenmaten

Voetlengte cm

Maat NL

Maat USA

Maat UK

25,1

40

7

6,5

25,4

40,5

7,5

7

25,8

41

8

7,5

26,5

42

8,5

8

26,7

42,5

9

8,5

27,1

43

9,5

9

27,8

44

10

9,5

28,0

44,5

10,5

10

28,5

45

11

10,5

29,0

46

11,5

11

29,5

46,5

12

11,5

30,0

47

12,5

12

30,5

48

13

12,5

31,0

48,5

13,5

13

 

Ik heb een klacht, waar kan ik hiermee terecht?

Ben je niet tevreden over een bestelling die je hebt gedaan bij ons? Is er wat misgegaan bij de bezorging of bij onze service? Neem dan contact met ons op via info@lookslikevintage.nl . Je krijgt zo snel mogelijk, maar altijd binnen 1 werkdag een reactie. Mocht het nodig zijn nemen we natuurlijk telefonisch contact met je op! 

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, nieuwe producten en acties van Looks Like Vintage? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief! Ontvang daarbij 5% korting op je volgende bestelling!